Güneş Paneli Üretim Kapasitesi Artışı

Kalyon, güneş paneli üretim kapasitesini 1 GW’a çıkarıyor. Şirket CETC ile anlaşma imzaladığını, Kalyon Enerjinin entegre güneş paneli fabrikası kapasitesini 1.000MW’a çıkaracak yatırım sürecini başlattığı açıklandı.

Habere göre şirket yeni yatırım için fabrikanın mevcut 500 MW’lık kapasiteye sahip kurulumunu gerçekleştiren Çinli CETC ile anlaşma imzalandı. Anlaşmanın imza töreni Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Abdullah Tancan, Kalyon Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Kalyoncu, CETC Yönetim Kurulu Başkanı Zhaoxiong Chen katılımı ile video konferans sistemi yolu ile gerçekleştirildi.


İlave yatırım ile ilk üretim 2021 Haziran ayında


Habere göre, çevrim içi olarak düzenlenen imza töreninde konuşan, Kalyon Holding Yönetim Kurulu Başkanı, Cemal Kalyoncu şunları kaydetti; ''Fabrikamızı yeni açmamıza rağmen yatırımımızı büyütme kararı aldık.

Ülkemiz, yüksek güneş enerji potansiyeline sahip. Ayrıca, dünyada yükselen ihtiyaca baktığımızda, ihracat kapılarının açık olduğunu ve hem yurtiçi hem de yurtdışından ciddi talepler olduğunu görüyoruz.


CETC ile uzun süredir devam eden verimli bir işbirliğimiz var.


Mevcut fabrikamızın kurulumunda, CETC ile birlikte çalıştık. Bugün de kapasite artışı yatırımımız için, gerekli olan ana ekipmanların satın alınmasını öngören bir anlaşma imzalıyoruz. İlave yatırımımızda ilk üretim, 2021 yılı Haziran ayında başlayacak. İstihdam sayımız ise bin 400 kişiden 2 bin 100 kişiye çıkacak.”

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski