Bir blog veya web sitesi için SEO uyumlu makaleler oluşturmak en zor konulardan biridir. Google'ın algılayabileceği yüksek görünürlüklü içerik için planlama yapılmalıdır. İyi içerik üretilse bile, o içerik SEO uyumlu değilse, arama motorlarında düşük görünürlüğe sahip olabilir veya hiç sıralaması olmayabilir. Bu durumda Google botlarının anlayabileceği bazı teknik kuralları içeren makaleler yazmak gerekir. Bu şekilde yazılan makaleler sitenin görünürlüğünü artıracağı gibi site trafiğini de artıracaktır. Ancak e-ticaret sitelerinin pazarlama bütçesini artırmadan büyümesi için en etkili yollardan biri SEO uyumlu makalelere sahip olmaktır. Sağlam bir otoriteye ve iyi bir geri bağlantı profiline sahip SEO dostu bir web sitesi, arama motorlarında her zaman üst sıralarda yer alacaktır.
Makale için Anahtar Kelime Araştırması Yapılmalıdır
Makalenizi yazmaya başlamadan önce, konuyla alakalı odak anahtar kelimeleri seçmeniz gerekir. Doğru anahtar kelimeleri seçmek iyi bir araştırma gerektirir. İyi bir rakip analizi de gereklidir. Anahtar kelime olarak kelime hacmi yüksek kelimeleri seçerseniz, Google botları bunu çok sevecektir. Bu aynı zamanda sitenizin görünürlüğünü ve trafiğini de artıracaktır. Diyelim ki konunuz "en iyi otomobil markaları". Bu sorgu için arama motorunda arama yaptığınızda, arama düğmesinin hemen altında, Google size en çok aranan sorguları ve kullanabileceğiniz anahtar kelime önerilerini sunacaktır. Ancak anahtar kelime seçiminde işinizi kolaylaştıracak bazı araçlar bulunmaktadır. Bunların en iyileri Google Anahtar Kelime Planlayıcı, SemRush ve Ahrefs gibi araçlardır. Elbette iyi bir SEO ajansıyla da anlaşabilirsiniz.
SEO Uyumlu Makale Uzunluğu
Daha önce 300 kelimelik ve bol içerikli siteler Google tarafından öne çıkarılmıştı. Aslında içeriğin, paylaşıldığı sıklıkta trafik alması bekleniyordu. Günümüzde daha az paylaşılan 1000-1500 kelimelik kaliteli makaleler değerlidir. Bunun sebebi ise Google'ın getirdiği yenilikler. Artık Google bu tür makalelere öncelik veriyor. Google her zaman kullanıcı deneyimini ön planda tutarak ilerlemektedir. Uzun yazılan içeriklerin kullanıcı ihtiyaçlarını daha fazla karşılayacağı öngörülmektedir. Bu nedenle içeriği en az 1000 kelime olan siteler daha az içerikle ön plana çıkmaktadır.
Başlıklar ve Alt Başlıklar
Başlıklar ve alt başlıklar, okuyucuların içeriği daha kolay okuyabilmeleri için önemlidir. Bu başlıklar SEO için aynı derecede önemlidir. Genel olarak H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 etiketleri olarak devam eden başlıklar sayesinde Google site otoritesini daha iyi anlayarak makalenin ilk sayfada yer almasına yardımcı olur. Her sayfada 1 H1 etiketi ana başlığı olması kuralı vardır. Daha sonra H2 etiketli alt başlık ve ardından gerekirse alt başlığın alt başlığı olan H3 etiketli başlık listelenir. Bu dizi bu şekilde H6 etiketine kadar devam edebilir. Hatırlanması gereken en önemli şey, makalenizde yalnızca bir H1 etiket başlığı kullanmanızdır. Geri kalan h etiketlerini birden fazla kullanmanın bir zararı yoktur.
Görüntüleri Optimize Etme
Görseller, makalenizi ilginç ve paylaşılabilir kılan en önemli unsurlardan biridir. Özellikle blog sitelerinde sıkça eklenen görsellere alternatif metinler eklenir. Bu sayede görselin Google botları için anlaşılır olması sağlanmaktadır. Ayrıca, web sitesindeki resimlerin optimize edildiğinden emin olmanız gerekir. Çok büyük resimler sitenin yüklenme hızını yavaşlatır. Ayrıca kullanıcı deneyimini bozar.
SEO Uyumlu Makale İçin Geri Bağlantılar Önemlidir
Arama motorlarının içeriğinizi ilk sıraya koyması için çok sayıda geri bağlantıya ihtiyacınız var. İçerikteki geri bağlantılar trafik getirir. Ancak, sizinle başka bir makale arasında bir köprü görevi görmelidir. Makalenizdeki eski içeriğinize geri bağlantı vererek, daha üst sıralarda yer almasını sağlayabilirsiniz. Her yeni içerik yayınladığınızda bir öncekine bağlantı vererek bu köprüyü güçlendirebilirsiniz. Bu sayede arama robotlarının makalelerinizi bulmasını kolaylaştırabilirsiniz.
İçeriğinizi Sık Sık Güncelleyin
Güncellenen içerik her zaman öne çıkma eğilimindedir. SEO dostu makaleyi yazdıktan sonra sonsuza kadar rahat olamazsınız. Google'ın güncel içerikleri sevdiğini unutmamalısınız. Zaman zaman faydalı bilgiler ekleyerek makalenizi güncellemeniz, makalenizin arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olacaktır. Yeni konularda makaleler üretmek yerine eski makaleler geliştirmenizi öneririz. Bu güncellemeleri Google Search Console ile anında Google'a indeksleyerek, Google'ın makalenizin yeni sürümünü hemen tanımasını sağlayabilirsiniz.
Yorum Gönder